آشنایی و آموزش درباره ایمیل مارکتینگ چیست؟ در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟در تعریف ساده، استفاده از ایمیل برای تبلیغ و به نمایش گذاشتن محصولات یا خدمات.اما تعریف بهتر ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل جهت گسترش ارتباطات با مشتری ها یا کاربران است.ایمیل مارکتینگ بخشی از تبلیغات اینترنتی محسوب می شود که از طریق وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره انجام می شود.درواقع همان روش قدیمی ارسال نامه یا کارتپستال برای مشتریان است با این تفاوت که توسط ایمیل انجام می شود.

بسیاری از شرکت ها ایمیل مارکتینگ را به ایمیل های پیاپی تبلیغاتی به کاربران می شناسند که در نهایت جایی جز اسپم ندارند.اما این بدترین حالت ایمیل مارکتینگ است!

برخی شرکت ها یک یا چند لیست ایمیل از سایت های مختلف خریداری میکنند و شروع می کنند به ارسال ایمیلی شامل : خرید ارزان{نام محصول}تخفیف استثنایی، فقط {قیمیت محصول} و این کار را بار ها و بار ها تکرار می کنند.کار های این چنینی کاربران ایمیل را همیشه آزار داده و ایمیل مارکتینگ را در ذهن خیلی ها بد جلوه داده است.

در شیوه صحیح، ایمیل مارکتینگ به کسب و کار های اینترنتی اجازه می دهد تا موضوعات مختلف را به مشتریان و کاربران خود اطلاع رسانی کنند و پیام های بازاریابی خود را از طریق ایمیل به مشتریان احتمالی ارسال کنند.

ارسال ایمیل به لیست ایمیل جمع آوری شده از کاربران یک وبسایت، اپلیکیشن و … برای اطلاع رسانی و پیشنهادات بیشتر در زمان های بعدی، شیوه صحیح انجام ایمیل مارکتینگ است.وقتی یک کاربر وارد سایت شما می شود قطعا خدمات و محصولات شما جزو نیاز ها یا علایق او بوده است،درواقع یک مشتری احتمالی! زمانی که شما آدرس ایمیل کاربران کسب و کار خود را دارید این امکان را خواهید داشت تا با توجه به استراتژی های گوناگون در زمان دلخواه ایمیل مورد نظر خود را برای آن ها بفرستید.

بر خلاف تصور عموم، در حوزه بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات است.

مهم نیست چه روش های جدیدی در آینده برای تبلیغات اینترنتی بوجود خواهد آمد، شرکت ها همیشه باید به دنبال راهی برای افزایش بودجه تبلیغاتی خود باشند که آن ها را به اهدافشان برساند. ایمیل مارکتینگ از ارزان ترین و به صرفه ترین راه های تبلیغاتی اینترنتی است که میتوان با استفاده از آن به مخاطبین هدف رسید و با آن ها تعامل کرد.

در حالی که بازاریابان سنتی علاقه بیشتری به تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی و … با هزینه های بالایشان دارند.ایمیل مارکتینگ بسیار ارزان و کم هزینه است. بسته به منابع کسب و کار شما ممکن است برای انجام ایمیل مارکتینگ نیاز به کمک فردی متخصص داشته باشید و یا برای انجام موثر ایمیل مارکتینگ اتوماتیک نیاز به خرید پنل ایمیل مارکتینگ داشته باشید اما همچنان هزینه های ایمیل مارکتینگ  بسیار ارزان تر از سایر روش های تبلیغات است.

زمانی که ایمیل مارکتینگ به صورت استاندارد انجام شود بازدهی آن چندین برابر بیشتر از سایر کانال های تبلیغات دیجیتال است، حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی!!! متاسفانه خیلی از کسب و کار ها استراتژی مناسبی برای ایمیل مارکتینگ در نظر نمی گیرند و همین موضوع باعث عدم حصول نتیجه لازم از تبلیغات ایمیلی می شود.

دلیل برتری ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش ها به جز ارزان بودن، مزیت های استفاده از بستر ایمیل است که برای انجام یک ایمیل مارکتینگ موفق باید از همه آن ها به تور کامل استفاده شود:

مزایای ایمیل مارکتینگ

لینکداین
واتساپ
ایمیل
تلگرام
پرینت
فیسبوک
عناوین آموزشی: